دسته‌بندی نشده

راهنمای اساسی برای جابه جایی پورت

راهنمای اساسی برای جابه جایی پورت

انتقال پورت عمل ایجاد روزنه‌هایی در شبکه شما است تا افراد در خارج بتوانند به اطلاعات و داده‌های دسترسی داشته باشند. داخل. چرا باید این پروسه را برای سیستم های دوربین مداربسته طی کنید؟ این مرحله در نصب است که امکان دسترسی از راه دور به DVR و/یا دوربین شما را فراهم می کند. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً مقاله ما را در مورد نحوه ارتباط انتقال پورت با سیستم‌های دوربین امنیتی دوربین مدار بسته.

 | مرحله 1: دریافت آدرس IP روتر

اولین اطلاعاتی که به آن نیاز دارید آدرس IP روتر شما است. با استفاده از ابزار Command Prompt (Terminal on Mac) می توانید این را دریافت کنید. با استفاده از Command Prompt، “ipconfig” را تایپ کنید و اینتر (“ifconfig” در مک) را فشار دهید. می‌خواهید تا زمانی که بخشی را پیدا کنید که اطلاعات را همانطور که در تصویر زیر می‌بینید فهرست می‌کند، به سمت بالا حرکت کنید. این بخش برای همه یکسان خوانده نمی شود، بنابراین چشمان خود را برای اطلاعات باز نگه دارید. یک آدرس IP خاص را در اینجا پیدا خواهید کرد که برای شما “دروازه پیش فرض” تعیین شده است. اگر روتر ندارید، این آدرس IP روتر یا مودم شما است.

مرحله 2: تنظیمات شبکه DVR خود را پیکربندی کنید

گام بعدی شما ورود به سیستم DVR است. این کار را با اتصال مانیتور به DVR انجام دهید. هر مانیتور کامپیوتر یا تلویزیون این کار را انجام می دهد. فقط مطمئن شوید که وضوح روی DVR با دستگاهی که آن را به آن وصل می کنید مطابقت داشته باشد. پس از بالا آمدن صفحه، در هر نقطه از صفحه کلیک راست کنید و منوی کشویی باز می شود. در این زمان بر روی منوی اصلی کلیک کنید. نام کاربری پیش‌فرض 888888 و رمز عبور پیش‌فرض 888888 است. پس از ورود به منوی اصلی، روی تنظیمات کلیک کنید. این شما را به صفحه جدیدی می برد که در آنجا باید روی Network کلیک کنید. در این صفحه، سه بخش را مشاهده خواهید کرد؛ آدرس IP، ماسک زیر شبکه و دروازه. دروازه شما باید دقیقاً همان عدد آدرس IP روتر شما (دروازه پیش فرض) باشد. سه شماره اول بخش با عنوان آدرس IP در این صفحه باید با سه شماره اول Gateway مطابقت داشته باشد. با استفاده از شماره های ما به عنوان مثال، Gateway ما 192.168.1.1 را می خواند، بنابراین آدرس IP ما باید 192.168.1.108 باشد. در صورت تمایل می‌توانید آخرین شماره آدرس IP را تغییر دهید، اما معمولاً غیرضروری است، مگر اینکه آدرس‌های IP متناقضی در شبکه خود داشته باشید.

*در این مرحله، تغییراتی را که انجام داده‌اید ذخیره کنید و به رایانه خود بازگردید.

با استفاده از Command Prompt، “ping 192.168.1.108” (یا آدرس IP DVR خود را اگر با ما متفاوت است) تایپ کنید و enter را فشار دهید. اگر اطلاعات را به درستی در DVR خود وارد کرده باشید، پاسخ شما باید به این شکل باشد.

اگر چیزی را اشتباه وارد کرده اید یا DVR را به روتر خود متصل نکرده اید، همانطور که در زیر می بینید به شما می گوید غیرقابل دسترسی است.

مرحله 3: وارد روتر خود شوید

پس از اینکه مشخص کردید می‌توانید DVR خود را “پینگ” کنید، باید از طریق مرورگر اینترنت خود به روتر خود وارد شوید. برای انجام این کار، مرورگر خود را باز کنید و آدرس IP Gateway (روتر) را به عنوان URL وارد کنید و enter را فشار دهید.

در این مرحله، باید یک صفحه ورود به سیستم روتر خود را مشاهده کنید. اطلاعات ورود به سیستم این صفحه با نام کاربری و رمز عبوری که برای شبکه بی سیم خود استفاده می کنید یکسان نیست. این یک نام کاربری و کلید امنیتی خاص است که در هنگام راه اندازی روتر به شما داده شده است. اگر این اطلاعات را ندارید، باید با سازنده آن روتر تماس بگیرید و از او بخواهید مراحل دریافت روتر جدید یا بازنشانی روتر را راهنمایی کند تا بتوانید از اطلاعات ورود به سیستم پیش فرض اصلی استفاده کنید.

مرحله 4: پورت های خود را هدایت کنید

پس از اینکه با موفقیت توانستید به روتر خود وارد شوید، می توانید Port Forwarding را شروع کنید. برای انجام این کار، باید بخشی را در روتر خود پیدا کنید که در آن این کار را انجام دهید. به دلیل تعداد زیاد برندها و تعداد مدل روترها، ایجاد یک راهنمای واحد برای این امر امکان پذیر نیست. توصیه می کنیم به portforward.com بروید و به Port Forwarding Guides در سمت چپ صفحه بروید. در صفحه زیر، می‌توانید نام تجاری روتر خود را بر اساس حروف الفبا جستجو کنید. هنگامی که روی نام تجاری خود کلیک کردید، می توانید با انتخاب شماره مدل، راهنمای مخصوص روتر خود را جستجو کنید و سپس بر روی راهنمای پیش فرض در بالای صفحه بعد کلیک کنید. به پایین اسکرول کنید تا «چگونه انتقال به جلو» را ببینید و از آنجا شروع کنید. اگر نمی توانید شماره مدل خود را پیدا کنید، به احتمال زیاد یک مدل جدید است و هنوز کسی راهنما ارسال نکرده است. در این مرحله، شما باید بتوانید شماره مدل های دیگر را مرور کنید و یک راهنما با رابط کاربری و طرح بندی مشابه خودتان پیدا کنید و با استفاده از آن به دست آورید. درگاه‌هایی که قرار است فوروارد کنید 80 و 37777 هستند. وقتی در مورد «نوع» پورت سؤال شد، هر دو پورت TCP هستند. آدرس IP که باید برای ارسال همه پورت ها وارد کنید، آدرس IP دستگاه DVR شما است (آدرس ما 192.168.1.108 بود).

*توجه داشته باشید که این پورت‌ها (80، 37777) درگاه‌های پیش‌فرض هستند و مطمئناً در صورت تمایل می‌توانید آنها را از صفحه تنظیمات شبکه تغییر دهید.

مرحله 5: پورت های خود را اسکن کنید

هنگامی که حمل و نقل پورت را تمام کردید و باور کردید که آن را به درستی انجام داده اید، وقت آن است که پورت ها را اسکن کنید و ببینید آیا همه چیز به درستی انجام شده است یا خیر. روی لینک زیر کلیک کنید و روی دکمه ادامه در وسط صفحه کلیک کنید [https ://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2]. “80,37777” را در کادر تصویر زیر وارد کنید و روی “User Specified Custom Port Probe” کلیک کنید.

Port Scanning Tool

بخشی از صفحه بعدی که باید به آن توجه کنید “وضعیت” است که در کنار شماره پورت ها فهرست شده است. اگر هر دو به صورت باز نمایش داده می‌شوند، پس شما با موفقیت درگاه‌ها را فوروارد کرده‌اید و این فرآیند تمام شده است. اگر می گویند بسته است، چیزی به اشتباه در روتر شما وارد شده است و باید به عقب برگردید و کار خود را بررسی کنید و سپس پورت ها را دوباره به همان روش اسکن کنید.

اگر چیزی به عنوان Stealth نمایش داده شود، این نشان می دهد که ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما این پورت ها را مسدود می کند. تنها راه حل این مشکل این است که با ISP خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که پورت ها را از طریق تلفن باز کنند. به آنها اجازه دسترسی به روتر خود را ندهید. بسیار متداول است که ISP ها قوانینی را ایجاد کنند که با قوانینی که شما ایجاد کرده اید در تضاد باشد و سپس هیچ چیز کار نخواهد کرد. صفحه را در جایی که پورت ها را اسکن کرده اید باز نگه دارید و هنگامی که به شما اطلاع دادند که پورت ها اکنون باز هستند، صفحه را بازخوانی کنید. اگر هنوز به عنوان Stealth نشان داده می شوند، باید به آنها بگویید که چیز دیگری را امتحان کنند. این تماس‌های تلفنی با ISP می‌تواند بسیار خسته‌کننده و زمان‌بر باشد، اما همیشه راهی برای رفع آن وجود دارد، فقط مهم این است که فرد مناسب را با تلفن همراه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =