دسته‌بندی نشده

راهنمای دوربین مداربسته برای فیلم برداری از پلاک خودرو

راهنمای دوربین مداربسته برای فیلم برداری از پلاک خودرو

مقدمه مقاله راهنمای دوربین مداربسته برای فیلم برداری از پلاک خودرو

هنگام خرید سیستم دوربین امنیتی، مشتری معمولاً روی خرید بهترین دوربین‌های با وضوح تصویر مانند دوربین های امنیتی 4K برای ثبت بیشترین جزئیات ممکن از مزاحمان. در حالی که این منطق ممکن است در برخی موارد کافی باشد، اما زمانی که در نیمه های شب توسط مظنونینی که ماسک به چهره دارند مورد سرقت قرار می گیرند کمکی نمی کند و تنها راه شناسایی عاملان این است که پلاک خودرویی که درست بیرون پارک شده بود. در اصلی. ما اغلب در مورد این موضوع می شنویم که دوربین نظارتی که دقیقاً به خودرو نگاه می کند شماره پلاک را دریافت نکرده است، اما در عوض یک پلاک واقعاً درخشان و درخشان در شب گرفته است مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می شود.

بله، وقتی از دوربین نظارت عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید اعداد روی پلاک‌ها را در طول روز روی یک وسیله نقلیه ثابت ببینید، اما اگر وسیله نقلیه در حال حرکت باشد یا نور آن کم باشد، به شدت ناامید خواهید شد. واقعیت غم انگیز این است که حتی دوربین IP دید در شب با بالاترین وضوح در گرفتن واضح پلاک خودرو در شب یا زمانی که وسیله نقلیه در حال حرکت است، قابل اعتماد نیست، مگر اینکه برای ضبط پلاک طراحی شده باشد.

بر اساس 17 سال تجربه، این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه انتخاب دوربین پلاک مناسب و نحوه تنظیم آن بدانید، ارائه می‌کند تا هرگز هیچ وسیله نقلیه‌ای را که وارد یا خارج می‌شود از دست ندهید.

دوربین ضبط پلاک چیست؟

دوربین‌های پلاک خودرو معمولاً به عنوان دوربین‌های ضبط پلاک، تشخیص پلاک نیز شناخته می‌شوند. دوربین‌ها یا دوربین‌های LPR. اینها دوربین‌های امنیتی با اپتیک و نرخ شاتر تخصصی هستند که به دوربین اجازه می‌دهند به وضوح اعداد و حروف پلاک‌ها را در وسایل نقلیه ثابت یا در حال حرکت ثبت کنند. مهم است که توجه داشته باشید که گرفتن به معنای تبدیل اعداد به یک فایل متنی نیست. این به سادگی توانایی دیدن بصری پلاک خودروها به وضوح در ویدیوی ضبط شده است.

فقط دوربین‌های تشخیص پلاک این قابلیت را دارند که هم به صورت بصری از پلاک‌ها با جزئیات قابل تشخیص عکس بگیرند و هم شخصیت‌های روی پلاک را با استفاده از فناوری OCR برای ذخیره آن‌ها در پایگاه داده داخل دوربین تشخیص دهند. در زمان نوشتن این راهنما، ما دوربین های LPR را توصیه نمی کنیم زیرا فناوری LPR قابل اعتماد برای استفاده در خانه یا مشاغل کوچک بسیار گران است.

1. انتخاب دوربین مناسب

البته اولین و مهمترین قدم در مورد ضبط پلاک خودرو، انتخاب دوربین مناسب است. تعداد زیادی دوربین امنیتی وجود دارد که ادعا می کنند جزئیات شگفت انگیزی دارند و می توانند همه چیز و همه چیز را ضبط کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، این به سختی در مورد ضبط پلاک خودرو صادق است. تصویر زیر تصاویری را نشان می‌دهد که از دوربین‌های امنیتی 1080P مختلف گرفته شده‌اند که خودمان با هدف قرار دادن دوربین به سمت خودرویی در فاصله 15 فوتی آن‌ها را آزمایش کردیم.

A demo of using a non-license camera or poor license plate capture settings

موشن تاری

تست ما نشان داد که حتی دوربین های امنیتی HD در فاصله 15 فوتی نمی توانند صفحه ای را هنگام حرکت وسیله نقلیه ثبت کنند. . یک دوربین با کیفیت بالا برای نظارت عمومی مانند گرفتن افراد یا حیوانات ساخته شده است، نه پلاک خودروهای در حال حرکت. این بدان معناست که دوربین دارای نرخ فریم کمتری است که منجر به تار شدن آن می‌شود زمانی که یک شی سریع‌تر از چیزی که دوربین برای دیدن آن تنظیم شده است حرکت می‌کند.

وقتی تار شدن اتفاق می افتد، خواندن متن غیرممکن می شود و هیچ راهی برای بهبود تصویر وجود ندارد. مهم است که دوربینی بخرید که امکان تنظیم دقیق میزان شاتر آن را فراهم کند تا امکان ضبط صفحه از یک وسیله نقلیه در حال حرکت را فراهم کند. این کار فقط با خرید یک دوربین عکاسی واقعی پلاک خودرو قابل انجام است.

محدودیت‌های روز در مقابل شب

فرض کنید دوربین امنیتی شما از نرخ فریم بالایی استفاده می‌کند و می‌تواند در طول روز از صفحات عکس بگیرد، این در شب درست نخواهد بود. دوربینی با نرخ شاتر خودکار یا ایستا نمی تواند به درستی عکس برداری صفحه را در شب جبران کند، در حالی که LED های مادون قرمز دوربین فعال هستند. دوربین‌های امنیتی دید در شب دارای نور مادون قرمز بیش از حد هستند که باعث ایجاد انعکاس روشن یا خیره‌کننده در پلاک می‌شود.

یک دوربین پلاک به کاربر امکان می‌دهد تا کنترل سرعت شاتر دوگانه را تنظیم کند، یعنی تنظیم نرخ شاتر جداگانه برای روز و شب برای جلوگیری از تابش نور مادون قرمز در شب.

دوربین اختصاصی برای ضبط پلاک خودرو

یک سوء تفاهم رایج در مورد ضبط پلاک خودرو این است که یک دوربین می تواند همه این کارها را انجام دهد. افرادی که هر روز با سیستم‌های دوربین امنیتی کار نمی‌کنند، ممکن است بر این باور باشند که از هر دوربین نظارتی می‌توان برای ضربه زدن استفاده کرد. چند پرنده را با یک سنگ بیرون بیاورید: پلاک ها و جزئیات صورت را ضبط کنید و جزئیات کلی اطراف راهرو یا پارکینگ آنها را به طور همزمان مشاهده کنید. در حالی که ما آرزو می کنیم این درست باشد و در هزینه صرفه جویی شود، به سادگی امکان پذیر نیست.

دوربین‌های نظارتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در انواع شرایط نوری برای مشاهده عمومی در زاویه باز، ویدیوهای زیبا را ضبط کنند، مگر اینکه برای ضبط پلاک خودرو مشخص شده باشد. زوایای باز مانع از دیدن جزئیات دقیق‌تر دوربین‌ها مانند کاراکترهای روی پلاک‌هایی می‌شود که دور هستند. برای جزئیات کلی، توصیه می‌کنیم از یک دوربین ثانویه مجزا که زاویه دید وسیعی دارد به همراه دوربین ضبط پلاکی که خریداری می‌کنید استفاده کنید.

Using two cameras, one for license plates, and one for general detail is recommended

2. نصب دوربین در مکان مناسب

زاویه مشاهده

موقعیت ضبط صفحه نیز بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید. دوربین باید به وسایل نقلیه نزدیک یا در حال خروج نگاه کند، بنابراین زاویه دید بین لنز دوربین و صفحات در سطوح افقی یا عمودی بیش از 15 درجه نباشد. اگر دوربین خیلی دور از کناره باشد یا خیلی بالا نصب شده باشد، دوربین نمی تواند نمای واضحی از صفحه ارائه دهد. برای گرفتن بهترین پلاک ممکن، دوربین باید مستقیماً به مسیر وسایل نقلیه در حال حرکت نگاه کند.

A demo of bad, OK, and good angles for license plate capture

فاصله و ارتفاع

فاصله بین دوربین و جایی که می‌خواهید از صفحه عکس بگیرید، نکته شماره یک برای نصب دوربین خواهد بود. بسته به مدل دوربین، دوربین را حداقل 20 فوت دورتر و حداکثر 150 فوت دورتر از محل عبور وسایل نقلیه نصب می کنید. این بستگی به لنز و مشخصات دوربین دارد. لطفاً به توضیحات و مشخصات دوربینی که قصد خرید آن را دارید مراجعه کنید تا تعیین کنید تا چه اندازه می توانید انتظار داشته باشید که یک صفحه از آن عکس بگیرید.

ارتفاع عامل مهم دیگری است زیرا می‌خواهید مطمئن شوید که دوربین خیلی بالا نصب نشده است. نصب آن بیش از حد بالا و نگاه کردن به یک بشقاب مانند نگاه کردن به بالای سر کسی و انتظار دیدن چهره او است. اختلاف ارتفاع زیاد مشکلاتی را ایجاد می کند که متن مبهم و ناخوانا می شود. وقتی دوربین مستقیماً به آن نگاه می کند، خواندن پلاک خودرو آسان تر است.

Demonstration of good license plate angle

3. تنظیم دقیق تنظیمات دوربین

زمانی که دوربین امنیتی پلاک مناسب را برای برنامه خود انتخاب کردید و آن را به درستی نصب کردید تا از دید مناسب خودروهای عبوری اطمینان حاصل کنید، آخرین و زمان برترین مرحله تنظیم دقیق تنظیمات دوربین است. دوربین های پلاک خودرو هیچ الگوریتم جادویی برای شروع فیلم برداری کاملا واضح از پلاک های عبوری ندارند. نصب کننده یا کاربر باید زمانی را صرف آزمایش تنظیمات مختلف کند تا از عکسبرداری مناسب در روز و شب اطمینان حاصل کند که در دادگاه حفظ می شود. توصیه می کنیم از خودروی خود با پلاک واقعی استفاده کنید تا دوربین را با توجه به محل نصب و نور محیط تنظیم کنید.

بزرگنمایی و فوکوس

اولین تنظیماتی که نیاز به تنظیم دقیق دارید، سطح زوم و فوکوس دوربین است. دوربین پلاک خودرو فقط برای ثبت جزئیات پلاک است، نه برند و مدل وسیله نقلیه یا سایر جزئیات عمومی. اگر به دنبال جزئیات کلی هستید، یک دوربین ثانویه مورد نیاز است. دوربین پلاک خودرو باید به گونه ای تنظیم شود که روی ناحیه پلاک های متحرک زوم کند تا زمانی که فیلم متوقف می شود و در حالت تمام صفحه مشاهده می شود، پلاک ها به وضوح قابل مشاهده باشند. صفحه‌ها در شب تارتر به نظر می‌رسند، بنابراین مطمئن شوید که دوربین به اندازه کافی زوم شده است تا دید واضحی از صفحات در شب ارائه دهد. توصیه می کنیم صفحه حداقل 1/3 میدان دید دوربین را اشغال کند.

نرخ شاتر و قدرت LED IR

دوربین‌های پلاک مجوز توسط CCTV Camera World به کاربر این امکان را می‌دهند که نرخ شاتر و قدرت LED IR را مشخص کند که بهترین تناسب با میزان روشنایی موجود در محل نصب دوربین را دارد. همانطور که در ویدیوی زیر نشان داده شده است، ما یک نرخ شاتر را تنظیم می کنیم که امکان دید مناسب را در طول روز و در شب هنگام روشن شدن LED های IR فراهم می کند. داشتن نرخ شاتر بسیار پایین، باعث تابش خیره کننده LED های IR می شود. توصیه می‌کنیم این تنظیمات را در شب پیکربندی کنید و مطمئن شوید که برای یک وسیله نقلیه در حال حرکت کار می‌کنند تا صفحه تار نباشد. هنگامی که تنظیمات مورد نظر را انجام دادید، دوربین را تا صبح روز بعد روشن بگذارید. هنگامی که خورشید در درخشان‌ترین حالت خود است، مطمئن شوید که دوربین در طول روز نیز فیلم قابل قبولی را نمایش می‌دهد.

Showing ir and shutter rate settings that worked for license plate capture

پیکربندی تنظیمات به بهترین شکل با مثال توضیح داده می شود. در ویدیوی زیر نحوه پیکربندی دوربین پلاک سرعت بالا< /a> (sku IPD3MZ735) که می تواند پلاک خودرو را تا فاصله 150 فوتی روی خودرویی که با سرعت 35 مایل در ساعت حرکت می کند، ثبت کند. مراحل زیر عملکردهای انجام شده در ویدیوی زیر را در مورد نحوه پیکربندی تنظیمات تصویر دوربین برای عکسبرداری خوب در روز و شب نشان می دهد.

  • می‌خواهید ابتدا دوربین پلاک خودرو را در شب پیکربندی کنید
  • نرخ شاتر را در تنظیمات تصویر بر اساس روشنایی در برنامه خود و میزان فاصله خودرو تنظیم کنید
  • قدرت LED IR را تنظیم کنید. سعی کنید از SmartIR پیش‌فرض استفاده کنید و اگر SmartIR عملکرد خوبی نداشت از تنظیمات دستی استفاده کنید
  • پلاک خودرو باید حداقل 1/3 قاب ویدئو را اشغال کند
  • تنظیمات را با آزمون و خطا با ماشین در شب تست کنید. مطمئن شوید که چند مجوز آزمایشی را با ماشین در حال حرکت اجرا می‌کنید.
  • همان تنظیمات را در طول روز آزمایش کنید تا ببینید آیا کار می‌کنند یا یک برنامه روز و شب نمایه.

نظرات نهایی

دوربین‌های امنیتی که قادر به ثبت پلاک‌های خودرو هستند، می‌تواند برای هر خانه یا کسب‌وکاری که نگرانی در مورد تعقیب سارقان یا خرابکاران احتمالی دارد، چالشی باشد. فناوری کاملاً در آنجا نیست که بتوانیم جلوه هالیوودی را داشته باشیم که یک بشقاب بسیار دور را با وضوح شگفت انگیز ثبت کنیم. برای ثبت کامل یک پلاک، تنظیم دوربین مداربسته به دانش کافی نیاز دارد. پیروی از مراحلی که در بالا توضیح دادیم باید راهی آسان و مقرون به صرفه برای انجام گرفتن پلاک خودرو در ملک خود را به شما ارائه دهد.

شما می توانید از طریق وب سایت ایمن تجهیز اقدام به خرید دوربین مداربسته بیسیم نمایید، همچنین شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت اقدام به استعلام قیمت دوربین مداربسته دید در شب نمایید.

پایان راهنمای دوربین مداربسته برای فیلم برداری از پلاک خودرو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =