دسته‌بندی نشده

انواع کابل دوربین مدار بسته | 3 نکته مهم

انواع کابل دوربین مدار بسته

مقدمه مقاله انواع انواع کابل دوربین مدار بسته

می دانیم که انتخاب دوربین های مداربسته و ضبط کننده ویدیوی شما ممکن است کمی بیشتر از آنچه پیش بینی می کردید کار کرده باشد. متأسفیم که می گوییم فرآیند تصمیم گیری هنوز به پایان نرسیده است. با اطمینان می توان گفت که حدود 90 درصد از مسائل مربوط به پشتیبانی فنی در نتیجه مشکلات کابل کشی است. این باعث می‌شود که انتخاب شما در کابل یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی باشد که می‌خواهید بگیرید.

کابل سیامی

کابل سیامی در واقع دو کابل مختلف است که با هم ترکیب شده اند. شما کابل کواکسیال (RG59) خود را برای ویدیو و کابل برق دارید. بخش ویدئو برای انتقال فید ویدئو از دوربین شما به DVR شما خدمت می کند، در حالی که کابل برق برق را از منبع تغذیه شما به دوربین منتقل می کند. کابل سیامی برای هر سیستم دوربین امنیتی آنالوگ، HD-CVI و HD-SDI مناسب است.

این به راحتی محبوب‌ترین انتخاب است، اما سطوح مختلفی از کیفیت وجود دارد که می‌تواند با فرآیند تصمیم‌گیری مرتبط باشد. اغلب در کنار این نوع کابل، نام اختصاری “AWG” را خواهید دید. سیم سنج آمریکایی (AWG) تنها واحد اندازه گیری است که نشان دهنده “گیج” یا ضخامت سیم است.

کابل سیامی از پیش ساخته شده استاندارد شما معمولاً 24AWG یا 26 AWG خواهد بود. وقتی آن را در دست بگیرید نازک به نظر می رسد اما هنوز هم بسیار کاربردی است. کابلی مانند این برای دویدن تا 150 فوت کاربردی است. توصیه نمی کنیم خیلی بیشتر از این پیش بروید، زیرا به دلیل سیم مسی نازکتر، خیلی سریع شروع به افت ویدیو و/یا برق خواهید کرد. همچنین، به دلیل گیج نازک آن، کابل سیامی از پیش ساخته شده تنها با دوربین های آنالوگ استاندارد قابل استفاده است. شما نمی توانید از این با دوربین های HD-SDI یا HD-CVI استفاده کنید.

کابل سیامی از پیش ساخته

جایگزین برای پیش ساخته، خرید کابل سیامی است که توسط قرقره فروخته می شود. به این کابل RG59 نیز گفته می شود. کابل کواکسیال که از یک قرقره جدا می شود معمولاً 20AWG است در حالی که کابل برق 18AWG است. دو نوع کواکس در این صنعت وجود دارد که بیشتر آن از روکش مسی استفاده می شود. این بدان معنی است که سیم مرکزی آلومینیومی یا نقره ای است اما در داخل یک پوسته مسی قرار دارد. این نوع کابل برای دویدن تا 300 فوت مناسب است. برخی از افراد توانسته اند این را تا 400 فوت پیش ببرند، اما معمولاً بعد از 300، شما شروع به تجربه تخریب ویدیو می کنید. گزینه دیگر کابل سیامی مس جامد است. مگر اینکه شما یک سیستم HD-CVI داشته باشید، احتمالاً این برای شما ضروری نخواهد بود، اما ممکن است دریابید که این یک راه حل خوب برای شماست اگر فقط لازم است این دویدن های 300 فوتی را کمی بیشتر و بدون از دست دادن ویدیو بکشید. فقط به خاطر داشته باشید که سیستم های استاندارد آنالوگ و HD-SDI فقط تا 300 فوت طراحی شده اند. خواه روکش مس باشد یا مس جامد، هر کدام باید به خوبی برای شما کار کنند. کابل مسی جامد فقط با سیستم‌های HD-CVI وارد تصویر می‌شود، زیرا این کابل‌ها می‌توانند تا حدود 1600 فوت بالا بروند. بدون کابل سیامی مسی جامد، خیلی زود دچار تخریب ویدیو می شوید.

کابل Cat5e

Cat5 و Cat5e بدون توجه به آنچه که کسی به شما می گوید کاملاً متفاوت هستند. کابل Cat5 معمولی نباید با محصولات دوربین مداربسته استفاده شود. کیفیت کابل برای این برنامه بسیار ضعیف است و اگر اصلا کار کند باعث ایجاد مشکلات مکرر می شود. اگر این نوع کابل را انتخاب می کنید، باید حداقل Cat5e باشد (به Cat6 می رسیم). شما می توانید از این نوع کابل با دوربین های آنالوگ استاندارد استفاده کنید و برای دوربین های IP/شبکه ​​مورد نیاز است. اگر برای دوربین های آنالوگ خود از Cat5e استفاده می کنید، نباید با دویدن تا 1000 فوت مشکلی داشته باشید. اگر از Cat5e با دوربین‌های IP استفاده می‌کنید که از طریق اترنت (PoE) تغذیه می‌شوند، کابل‌های شما می‌تواند تا 300 تا 1000 فوت پیش برود، در حالی که دوربین‌های غیر PoE به منبع تغذیه استفاده می‌شوند (معمولاً حدود 300 فوت) محدود می‌شوند. پا). مصرف برق دوربین IP PoE شما در نهایت حداکثر طول دویدن شما را تعیین می کند، اما معمولاً می توانید حداقل 600 فوت (مصرف برق 12 وات) را انتظار داشته باشید.

دوربین‌های آنالوگ، همانطور که قبلاً متوجه شده‌اید، واقعاً برای کابل Cat5e تنظیم نشده‌اند. کار در این مورد استفاده از بالون است. به بالون هایی مانند مبدل هایی فکر کنید که به دوربین های شما متصل می شوند تا با Cat5e سازگار شوند. انواع مختلفی از بالون‌ها وجود دارد که بسته به نیازتان می‌توانید انتخاب کنید.

دوربین‌های شبکه یا دوربین‌های IP، یک پورت کابل شبکه روی پیگ دم خود دارند. چه دوربین IP از طریق اترنت (PoE) تغذیه شود یا نه، درگاه کابل شبکه وجود دارد. همچنین یک ترمینال برق زن روی پیگتیل خواهید داشت که بسیار شبیه به هر دوربین آنالوگ یا HD است.

اگر دوربینی دارید که PoE است، می‌توانید آن کابل Cat5e را اجرا کنید و ویدئو و برق از همان کابل عبور می‌کند. اگر دوربین شما PoE نیست، برای تغذیه دوربین به یک منبع تغذیه اختصاصی نیاز دارید. کابل Cat5e همچنان برای فیلم‌برداری خوب است، اما به احتمال زیاد علاوه بر کابل Cat5e، باید یک کابل برق جداگانه نیز اجرا کنید، مگر اینکه یک پریز به اندازه کافی نزدیک داشته باشید تا منبع تغذیه به دوربین برسد.

جایگزین اجرای دو کابل مجزا، استفاده از توان PoE ساده است. آداپتورهایی برای دوربین های IP غیر PoE که اساساً دوربین غیر PoE شما را به یک دوربین PoE تبدیل می کند. آنها از نظر هدف با بالون های ویدئویی و قدرتی یکسان هستند. همچنان به یک 12V اختصاصی نیاز دارید منبع تغذیه DC برای دوربین، درست مانند هر دوربین آنالوگ، اما این آداپتورها به شما امکان می دهند منبع تغذیه خود را در مکانی بسیار راحت تر قرار دهید. برای مثال، در کنار سوئیچ شبکه یا ضبط‌کننده ویدیوی شبکه (NVR).

کابل Cat6

این نوع کابل تقریباً هرگز ضروری نیست. واقعیت این است که در حال حاضر، هیچ دوربین IP که نیاز به کابل Cat6 داشته باشد، وجود ندارد، اما به دلیل این واقعیت که Cat6 با Cat5e به عقب سازگار است، استفاده از Cat6. با توجه به این واقعیت که Cat6 جدیدتر، بزرگ‌تر و بهتر است که در بازار وجود دارد، بسیاری از مردم برای پیش‌بینی آینده از کابل Cat6 استفاده می‌کنند. با استفاده از کابل Cat6 اکنون به جای Cat5e، ممکن است از اجرای کابل جدید بعداً هنگام ارتقاء سیستم خود جلوگیری کنید. قابل پیش‌بینی است که دوربین‌ها فقط پیشرفته‌تر می‌شوند و به همین دلیل احتمالاً در آینده‌ای دور به کابل پیشرفته‌تری مانند Cat6 نیاز خواهند داشت. از نظر تئوری، Cat6 ممکن است بتواند حداکثر مسافت دویدن شما را طولانی‌تر کند، اما آزمایش آن به قدری کمیاب است که نمی‌توانیم با اطمینان آن را تأیید کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =