دسته‌بندی نشده

نحوه انتخاب دوربین های مدار بسته

نحوه انتخاب دوربین های مدار بسته

مقدمه مقاله نحوه انتخاب دوربین های مدار بسته

برای شروع خرید دوربین های امنیتی آماده هستید. از کجا شروع می کنی؟ دوربین های امنیتی چیزی در این دنیا هستند که اعتبار کافی برای پیچیدگی و پیچیدگی آنها را ندارند. به عنوان مشتریان جدید این صنعت، احتمالاً به زودی به این موضوع پی خواهید برد، اگر قبلاً متوجه نشده اید. ممکن است برخی از شرکت‌ها در گفتن آنچه نیاز دارید بهتر از سایرین باشند، اما ما در مورد برخی از اصول اولیه صحبت می‌کنیم تا بتوانید نظرات خود را شکل دهید.

بیایید یک لحظه مکث کنیم. آنچه در ادامه می خواهیم به آن بپردازیم داشتن انتظارات واقع بینانه است، اما این نیز به خوبی با “خواستن در مقابل نیاز” مرتبط است. مهم است که دوربین های خود را دقیقاً همان چیزی که هستند ببینید. این یک سیستم دوربین امنیتی خواهد بود. این برای نظارت، ایمنی و حفاظت در نظر گرفته شده است. این سیستمی نیست که برای ساخت فیلم های خانگی استفاده شود. اگر قصد شما استفاده از چنین دوربین هایی برای ساخت فیلم های خانگی است، انتظار نداشته باشید که عملکردی مشابه دوربین دیجیتال یا دوربین فیلمبرداری شما داشته باشند. این یک مثال عالی از مقایسه سیب با پرتقال است. در حالی که همه آنها را دوربین در نظر می گیرید، آنها برای اهداف بسیار متفاوتی در نظر گرفته شده اند. این همان جایی است که خواست در مقابل نیازها ظاهر می شود.  هدف شما از این دوربین ها چیست؟

انواع مختلفی از دوربین های امنیتی وجود دارد

بازگشت به اصول اولیه. چند نوع دوربین امنیتی وجود دارد. آنالوگ استاندارد، HDCVI، HDSDI و دوربین های IP/شبکه. همه آنها قرار است یک کار را انجام دهند. دوربین های استاندارد آنالوگ دوربین های امنیتی اصلی شما هستند. بسته به اینکه چه چیزی می‌خواهید خرج کنید و چه نیازهایی ممکن است داشته باشید، می‌توانند وضوح پایین یا بالا را ارائه دهند. در حالی که من از کلماتی مانند استاندارد و ابتدایی استفاده می کنم، این دوربین ها بیشتر از آن چیزی هستند که در ابتدا به آنها اعتبار می دهید. مرحله بعدی دوربین های HD هستند. اینها همچنین از نظر فنی آنالوگ هستند، اما به جای وضوح بالا، با وضوح بالا (HD) در نظر گرفته می شوند. آنها تصویر واضح تری را برای افزایش جزئی قیمت به شما ارائه می دهند. آخرین گزینه شما دوربین های IP/Network است. دوربین های شبکه بالاترین وضوح موجود را ارائه می دهند. آنها برای هر کسی که به دنبال بهترین کیفیت تصویر ممکن و واضح ترین تصویر است مناسب است.

  نحوه انتخاب دوربین های مدار بسته |دوربین های داخلی و خارجی

بسته به جایی که قصد دارید با نصب این دوربین‌ها، می‌خواهید در مرحله بعد داخل یا خارج را انتخاب کنید. دوربین های فضای باز باید یک انتخاب واضح برای شما باشند، اگر به درستی می دانید که آنها در فضای باز می روند. چیزی که می تواند کمی پیچیده تر باشد، داخل خانه است. در برخی موارد، آنچه ممکن است در داخل خانه مشاهده کنید ممکن است به دوربین مربوط نباشد. آنچه در واقع داخل ساختمان به معنای کنترل آب و هوا است. اگر روی دما (و در محدوده تحمل دوربین قرار دارد) و رطوبت کنترل دارید، با دوربین های داخلی در امان هستید. مکان هایی مانند انبارها یا حتی ورودی ها با ترافیک زیاد می توانند تغییرات دمایی ثابت و سریع زیادی را تجربه کنند. این می تواند به اندازه ای باشد که باعث ایجاد تراکم در داخل دوربین شود و به طور بالقوه آن را کوتاه کند. اگر تردیدی وجود دارد، بهتر است آن را با یک دوربین درجه بندی شده در فضای باز ایمن بازی کنید.

رزولوشن دوربین مدار بسته امنیتی

ما رزولوشن کمی در حال حاضر است، اما ما در حال حاضر قصد داریم آن را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. دوربین های استاندارد آنالوگ با خطوط تلویزیون (TVL) اندازه گیری می شوند. هر چیزی که در محدوده 499 یا کمتر باشد وضوح پایین، 500-600 وضوح متوسط ​​و 600-700 وضوح بالا در نظر گرفته می شود. همه بدون در نظر گرفتن بالا متوسط ​​یا پایین، کاملاً خوب عمل می کنند. این مکان دیگری است که می‌توان به طور جدی نیاز در مقابل نیاز را در نظر گرفت. دوربین های با وضوح بالا در رزولوشن های 1.3 و 2 مگاپیکسلی ارائه می شوند. به عنوان یک دوربین با وضوح بالا، اینها به عنوان یک وضوح تصویر بالا در نظر گرفته می شوند. دوربین های تحت شبکه در حال حاضر با کیفیت های 1.3، 2، 3 و 5 مگاپیکسلی (MP) ارائه می شوند. باز هم، همه اینها با کیفیت بالا در نظر گرفته می شوند. واقعاً هیچ راهی برای بیان شفاهی تفاوت در این کیفیت های تصویر وجود ندارد. بهترین گزینه این است که نمونه ویدیو را ببینید و خودتان تصمیم بگیرید.

فاصله مادون قرمز – “دید در شب”

فاصله مادون قرمز معمولاً در جلو برای شما نمایش داده می شود. این به شما می گوید که دوربین چقدر در تاریکی می تواند ببیند. اگر هیچ LED IR ندارد، احتمالاً می توان تصور کرد که بدون کمک نور محیطی چیزی را در شب مشاهده نخواهید کرد. دوربین های امنیتی با برد مادون قرمز به هیچ منبع نور اضافی نیاز ندارند تا بتوانند در تاریکی کامل ببینند. برد IR به عنوان یک نورافکن کوچک برای دوربین عمل می کند که به جز درخشش کم رنگ قرمز، نسبتاً مورد توجه قرار نمی گیرد. اگر دوربین های شما در داخل خانه قرار می گیرند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فاصله مادون قرمز از چیزی که واقعاً باید در سراسر اتاق ببینید، بیشتر شود. فضای باز جایی است که باید کمی بیشتر توجه کنید. بهترین راه برای تصمیم گیری این است که در اطراف ملک قدم بزنید و ایده بگیرید که خطوط املاک ممکن است کجا باشند یا به کدام مناطق می خواهید توجه ویژه ای داشته باشید. انتظار نداشته باشید که گزینه های زیادی را از فاصله 200 تا 300 فوتی پیدا کنید. با روشن‌کننده‌های IR، ممکن است بتوانید آن را کمی جلوتر ببرید، اما این به معنای افزودن یک دستگاه کاملاً جداگانه است.

نحوه انتخاب دوربین های مدار بسته  |شفافیت صورت

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین که معمولاً در جلو قرار می‌گیرد، اطلاعات مربوط به لنز است. چه یک لنز زوم ثابت یا متغیر باشد، به یک نکته کلیدی دیگر مرتبط است. شفافیت چهره وقتی شروع به صحبت در مورد لنز می کنید، آنچه احتمالاً بیشتر به آن اهمیت می دهید این است که در مورد تشخیص چهره در مورد چه فاصله هایی صحبت می کنیم. در پایان روز، اگر کسی از دوربین خیلی دور است و نمی تواند چهره اش را تشخیص دهد، برای شما خوب نیست که در حال عمل کنید. وضوح به این موضوع مرتبط است، بنابراین تعیین آن به تنهایی دشوار است. اگر اشاره خاصی به آن نمی بینید، بهتر است بپرسید و به دنبال پاسخ مطمئن باشید. مطمئن شوید که در نهایت فاصله مادون قرمز را با وضوح چهره اشتباه نگیرید. یکی از بزرگترین اشتباهات در این بخش این است که فکر می کنید اگر فروشنده به شما بگوید که دوربین می تواند تا فاصله 200 فوتی را در تاریکی ببیند، به این معنی است که می تواند چهره شخصی را در این فاصله نیز ببیند. آنها دو چیز متفاوت هستند و دانستن هر دو مهم است.

نحوه انتخاب دوربین های مدار بسته | زاویه دید

اهمیت زاویه دید دوربین شما اغلب نادیده گرفته می شود و دست کم گرفته می شود. این یکی دیگر از عناصر مرتبط با لنز دوربین شما است. مانند وضوح چهره، این یکی از ویژگی های دوربین است که باید به طور خاص به دنبال آن باشید. شما باید یک ایده کلی از آنچه می خواهید بتوانید در کادر مشاهده کنید، به دست آورید که گویی در حال مشاهده فید ویدیو هستید. هیچ‌کس از شما نمی‌خواهد که با یک نقاله راه بروید و اندازه‌گیری‌های دقیق را دریافت کنید، اما فقط یک ایده کلی از نیازهای شما در اینجا به شما کمک می‌کند. دانستن زاویه دید دوربین همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید که برای پوشش کل ناحیه مورد نظر به چند دوربین نیاز دارید. چیزی که معمولا در این مرحله فراموش می شود این است که زاویه دید با دوربین هایی که زوم متغیر دارند تغییر می کند. درست مانند نگاه کردن از طریق یک دوربین دوچشمی، هرچه بیشتر زوم کنید، میدان دید کوچکتر می شود. فقط به این دلیل که یک عدد 90 درجه در آن برگه مشخصات می بینید، به این معنی نیست که همیشه 90 درجه خواهد بود.

نگران تابش خیره کننده هستید؟

آخرین نکته ما برای پوشش چیزی است که برای همه صدق نمی کند. دوربین های امنیتی همه دارای ویژگی ضد تابش داخلی نیستند و در بیشتر موارد نیازی به آن نیست. جایی که واقعاً به کار می آید برای افرادی است که دوربین های داخل خانه با پنجره های بزرگ یا درهای شیشه ای روبرو هستند، اگرچه مطمئناً سناریوهای دیگری نیز وجود دارد که به کار می آید. در ساعات روشنایی روز، به سرعت متوجه خواهید شد که بدون این ویژگی، نمی توانید هیچ اتفاقی را در طرف دیگر شیشه ببینید. به سادگی به عنوان یک نور درخشان بزرگ ظاهر می شود. مشخصه ای که ما به آن اشاره می کنیم در واقع دامنه پویا گسترده (WDR) نام دارد. همچنین چیزی به نام دامنه دینامیکی گسترده دیجیتال (DWDR) وجود دارد. تنوع دیجیتال نسخه ارزان‌تری از این ویژگی ضد تابش نور است. در حالی که برای کاهش تابش خیره کننده کار می کند، مانند دوربینی با WDR “واقعی/واقعی”، همه آن را از بین نمی برد. اگر می بینید که تابش خیره کننده ممکن است بر اساس آنچه دوربین شما با آن روبرو است برای شما مشکل ساز شود، ممکن است برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده به آن توجه کنید. به خاطر داشته باشید که این ویژگی برای این نیست که بتوانید دوربین خود را به سمت خورشید بگیرید. صرف نظر از اینکه چقدر هزینه کرده‌اید، و هرچقدر یا چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشید، این در نهایت دوربین شما را نابود می‌کند.

مطمئناً مشخصات دیگری وجود دارد که ما به آنها اشاره نکرده ایم. البته ما شما را تشویق می کنیم که تکالیف خود را انجام دهید و هر چیزی را که می توانید یاد بگیرید. همانطور که در ابتدا گفتیم، اینها اصول اولیه هستند، و با وجود اینکه اصول اولیه هستند، شما را به گونه ای تنظیم می کنند که خریدی بسیار قابل فهم و آگاهانه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =