دسته‌بندی نشده

انتخاب مانیتور و کابل اچ دی ام ای

انتخاب مانیتور و کابل اچ دی ام ای

انتخاب مانیتور و کابل اچ دی ام ای

در طول سال‌ها، فناوری صوتی و تصویری به‌شدت تکامل یافته است. امروزه استاندارد فعلی در صدا و تصویر با کیفیت بالا HDMI یا رابط چند رسانه ای با وضوح بالا است. رابط HDMI برای انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا از طریق یک کابل (کابل HDMI) طراحی شده است. سیستم‌های دوربین‌های امنیتی دوربین مدار بسته قابلیت‌های HDMI را نیز اضافه کرده‌اند (قابلیت‌های RCA، BNC و VGA همچنان وجود دارند). این ممکن است منجر به این سوال شود که “چگونه کابل HDMI مناسب برای DVR خود انتخاب کنم؟” دو نکته مهم که باید در نظر گرفته شود، نوع مانیتوری است که برای مشاهده دستگاه DVR خود استفاده می کنید و فاصله بین مانیتور و دستگاه DVR.

مانیتور | انتخاب مانیتور و کابل اچ دی ام ای

جای تعجب نیست که در مورد مانیتورها چندین انتخاب وجود دارد. واضح ترین چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که پورت HDMI دارد (نباید با درگاه فایر وایر). اینها همیشه یکسان به نظر می رسند و به احتمال زیاد با آرم HDMI برچسب زده می شوند. برای یک مرجع سریع، تصویر زیر را ببینید (با اجازه از ویکی‌پدیا.

درگاه HDMI

هنگامی که تشخیص دادید مانیتور انتخابی شما دارای ورودی HDMI است، ایده خوبی است مطمئن شوید که می تواند فول اچ دی را پشتیبانی کند. وضوح بالا با طیف وسیعی از وضوح تعریف می شود. از نظر وضوح HD، 480p کمترین در حالی که 1080p بالاترین است. بسیاری از مانیتورهای ارزان‌تر به عنوان پشتیبانی از HD تبلیغ می‌شوند. این مانیتورها تا 720p را پشتیبانی می کنند، بنابراین اشتباه نیست که به عنوان HD تبلیغ می شوند. با این حال، فول اچ دی نیست. به طور خلاصه، اگر می‌خواهید بهترین تصویر ممکن نمایش داده شود، به مانیتوری نیاز دارید که از Full HD در 1080p پشتیبانی کند.

کابل HDMI | انتخاب مانیتور و کابل اچ دی ام ای

اکنون که مانیتور خود را انتخاب کردید، باید کابل HDMI را انتخاب کنید که برای شرایط شما مناسب ترین باشد. دو نکته که باید در نظر گرفته شود طول کابل HDMI و گیج (ضخامت) سیم داخل آن است.

طول کابل تا حدی مهم است. به طور کلی، همه کابل های HDMI یکسان هستند. هنگامی که به طول های بیش از 50 فوت نگاه می کنید، تفاوت ها ظاهر می شوند. به عنوان مثال، دستگاه DVR شما در قسمتی از خانه یا ساختمان شما قرار دارد و می خواهید آن را روی مانیتوری که بیش از 50 فوت دورتر از دستگاه DVR قرار دارد، نمایش دهید. مطمئناً می توانید کابلی با این طول را اجرا کنید، اما احتمال از دست دادن بخشی از وضوح وجود دارد.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید گیج سیم داخل خود کابل HDMI است. در بیشتر کابل‌ها یک عدد AWG در امتداد کابل حک شده است، نه کانکتور. AWG مخفف American Wire Gauge است که یک سیستم استاندارد برای اندازه گیری قطر (ضخامت) سیم رسانای الکتریکی است. AWG به یک معنا معکوس کار می کند زیرا اگر عدد بیشتر باشد، سیم نازک تر است. تصویر زیر را بررسی کنید (با مجوز diyaudioprojects.com)  برای توضیح تصویری.

هرچه عدد کوچکتر باشد، کابل ضخیم تر است.

کابل‌های HDMI معمولاً در گیج‌های 28 AWG، 26 AWG، 24 AWG و 22 AWG عرضه می‌شوند. به طور کلی، اگر کاربر قصد دارد کابل را در مسافت طولانی اجرا کند، سیم سنج ضخیم‌تری می‌خواهد. گیج نازک‌تر برای دویدن طولانی‌تر قابل استفاده است، اما نمی‌تواند بار سیگنال فول اچ‌دی را تحمل کند. اگر فقط باید کابل خود را چند فوتی اجرا کنید، یک کابل HDMI 28 AWG به طور کامل قادر به ارائه صدا و تصویر فول اچ دی خواهد بود. برای هر چیزی طولانی تر، 26 AWG بسته به کیفیت ساخت، باید تا حدود 75 تا 100 فوت خوب عمل کند. شما به سادگی می خواهید با افزایش فاصله، به تدریج در سنج بالا بروید.

نتیجه | انتخاب مانیتور و کابل اچ دی ام ای

چیزی که به این نتیجه می رسد کیفیت تصویری است که می خواهید نمایش داده شود و جایی که می خواهید نمایش داده شود. اگر می توانید رزولوشن کمتری را تحمل کنید، کابل خود را تا زمانی که لازم است اجرا کنید. اگر به بهترین تصویر ممکن نیاز دارید، هنگام راه‌اندازی سیستم دوربین امنیتی دوربین مداربسته خود برنامه‌ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =