دسته‌بندی نشده

چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم؟

چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم

مقدمه سوال چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم؟

اول و مهمتر از همه، می‌خواهیم بگوییم که هر و همه مواردی که می‌خواهیم درباره آن بحث کنیم، در صورت انجام نادرست می‌تواند برای دوربین شما مضر باشد. با این اوصاف، نباید هیچ یک از تعمیرات زیر را انجام دهید، مگر اینکه از توانایی خود برای انجام صحیح آن اطمینان داشته باشید. همچنین، ناگفته نماند که قبل از انجام هر یک از این موارد، دوربین شما باید از برق جدا شود. لطفاً هر گونه نظر و/یا سؤالی را در بخش نظرات مطرح کنید.

ما تابلوهای LED مادون قرمز یا سایر قطعات را نمی فروشیم. این راهنما فقط برای اهداف اطلاعاتی است.

تعویض برد LED مادون قرمز | چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم

تعویض یک برد LED مادون قرمز (IR) خیلی پیچیده نیست. اغلب اوقات، دسترسی به تمام اجزای داخلی کل دوربین آسان‌ترین راه است. پس از تعیین و سپس برداشتن قسمتی از بدنه دوربین که برای دسترسی به برد IR باید جدا شود، باید برد IR را از بقیه محفظه جدا کنید. این کار به راحتی با برداشتن پیچ هایی که برد IR را روی بدنه دوربین و “جرم” باقی مانده داخل دوربین محکم می کند، انجام می شود. می توانید انتظار داشته باشید بین دو تا هفت پیچ نگهدارنده پیدا کنید. پس از این کار، متوجه خواهید شد که می‌توانید برد را از اجزای باقی‌مانده جدا کنید، اما کابل برق سیاه/قرمز رنگ همچنان به یک سوکت سفید رنگ در پشت برد IR وصل می‌شود. در حین کشیدن از پایه کانکتور، کابل برق را از برد IR جدا کنید. در این زمان شما آزاد هستید که برد آسیب دیده را از بین ببرید و برد جدید را به ترتیب معکوس در آن بیندازید.

infrared-ir-board

تعویض لنز داخل دوربین امنیتی | چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم

از اینجا به بعد، اگر متوجه شدید که برای دسترسی به اجزای مورد نیاز خود نیاز به جداسازی کامل دوربین دارید، تعجب نکنید. لنز شما، خواه از نوع ثابت یا قابل تنظیم باشد، از این امر مستثنی نیست. برد IR شما احتمالاً اولین مانع شما خواهد شد. تقریباً در همه موارد باید به طور کامل حذف شود. در مورد لنزهای ثابت، این احتمالاً تنها چیزی است که در راه شماست. از اینجا، احتمالاً می‌توانید یک پیچ ست را باز کنید و لنز درست از روی پایه آن رزوه می‌شود. image-sensor-lens-mount

اگر این اولین خودروی شما باشد، لنزهای قابل تنظیم دستی می توانند بسیار پیچیده تر شوند. در موارد خاص، لنزهای قابل تنظیم دستی دارای “آستین” چرخ دنده هستند که در اطراف بخش زوم و فوکوس لنز سفت می شوند. آنها در کنار مجموعه دیگری از چرخ دنده ها کار می کنند که به دستگیره های تنظیم خارجی دوربین شما متصل هستند. هنگام تعویض لنز با این نوع پیکربندی، آن آستین ها باید برداشته شده و روی لنز جدید شما قرار گیرند. تراز مناسب دنده بسیار مهم است زیرا تا زمانی که این مرحله را درست انجام ندهید، دوربین شما دیگر نمی تواند تنظیم شود. لنزهای قابل تنظیم دستی که فاقد دستگیره‌های تنظیم خارجی هستند و در عوض با چرخاندن خود لنز با استفاده از پیچ‌های کوچک تنظیم می‌شوند، می‌توانند به آسانی و به همان روش لنزهای ثابت جدا شوند.

lens-adjustable-varifocal

*ممکن است لنز شما یک حلقه فوم در اطراف خود داشته باشد. همانطور که بعید به نظر می رسد، این حلقه برای عملکرد دوربین بسیار مهم است. حتما این حلقه فوم را در جای مناسب خود قرار دهید.

تعویض سنسور تصویر CCD یا CMOS | چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم

قرار دادن حسگر تصویر در دوربین امنیتی به اندازه کافی آسان است. این به طور مستقیم به لنز شما متصل می شود و همچنین همیشه حاوی یک تکه شیشه مربع یا مستطیل شکل مستقیماً در مرکز تخته خواهد بود. ناگفته نماند که لنز شما بدیهی است که باید برداشته شود. این معمولاً به معنای حذف مجدد برد IR شما نیز خواهد بود. پس از حذف سایر اجزا، یا باید حسگر تصویر خود را از بدنه دوربین جدا کنید، و/یا در صورتی که دارای برد پاور دوربین است، آن را جدا کنید. در این زمان هر کابلی نیز باید از حسگر تصویر جدا شود.

image-sensor

*هنگام نصب حسگر تصویر جدید خود، بسیار مراقب باشید که قطعه شیشه ای واقع در مرکز تخته را لکه دار یا لکه نکنید.

Power Board | چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم

تعویض برد پاور می‌تواند بسیار مهم باشد یا از دست برود. معمولاً به نوعی “کابوسی” در پشت دوربین قرار می گیرد. وقتی این کار آسان است، می‌توانید تمام قطعات داخلی دوربین را پس از جدا کردن آنها از کابل‌هایی که از پیگتیل می‌آیند، به یکباره بیرون بکشید. این کار برد پاور را در پشت مجموعه آشکار می کند و جدا کردن آن و تعویض آن با جایگزین شما بسیار آسان است. همه چیز به راحتی می تواند به سمت دیگری پیش برود. غیر معمول نیست که اجزای داخلی به این شکل به هم متصل نشده باشند یا خیر. این سناریوها به معنای حذف هر جزء بین شما و برد پاور است. این می تواند به سرعت به یک بازی لگو بدون کتابچه آموزشی تبدیل شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم برای آسان‌تر کردن مونتاژ مجدد، فیلم یا تصاویری از فرآیند جداسازی قطعات خود بگیرید. همچنین، حتماً توجه داشته باشید که کدام کابل‌ها به کجای این بردها وصل شده‌اند و چگونه روی پین‌ها پیکربندی شده‌اند.

power-board

پایان مقاله چگونه دوربین های امنیتی را تعمیر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =