دسته‌بندی نشده

مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز (IR)

مشکلات رایج دوربین امنیتی مادون قرمز

مقدمه مقاله مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز

اگر با مادون قرمز آشنا نیستید، این همان چیزی است که به دوربین های مدار بسته امنیتی توانایی دیدن در تاریکی را می دهد. برخلاف “دید در شب” واقعی، LED های مادون قرمز به جای استفاده از منابع موجود، منبع نور خود را ساطع می کنند. این LED ها اساساً به یک مرکز توجه برای دوربین شما تبدیل می شوند. در حالی که این ویژگی فوق‌العاده‌ای برای داشتن دوربین است، اما ما در دنیایی ناقص زندگی می‌کنیم و مانند هر چیز دیگری، همیشه آن چیزی نیست که می‌خواهیم باشد. این لیست کوتاه از مشکلات رایجی که افراد در استفاده از مادون قرمز با آن مواجه می شوند باید جزئیات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهد که باید هنگام نصب دوربین های امنیتی خود در نظر بگیرید. و عیب یابی احتمالی در تاریخ بعدی. مثل همیشه، اگر سوالی دارید، فقط آن را در بخش نظرات بنویسید و ما خوشحال می شویم به آنها پاسخ دهیم.

حلقه فوم گم شده | مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز

هر دوربینی یک دوربین نخواهد داشت، اما اکثر آنها دارند. شیشه نور مادون قرمز را منعکس می کند درست مانند هر نوع نور دیگری. وقتی این اتفاق در دوربین می افتد، نور IR از شیشه منعکس می شود و به لنز باز می گردد. این یک اثر منفی ایجاد می کند که دوربین شما را در این شرایط کم نور بی استفاده می کند. حلقه فوم، در حالی که یک مفهوم ساده است، برای از بین بردن این اثر، کار عالی را انجام می دهد. اگر متوجه شدید که این مؤلفه را از دست داده‌اید، ابتدا باید بررسی کنید که دوربین شما واقعاً باید یکی از آن‌ها را داشته باشد قبل از اینکه به سراغ از بین بردن دوربین بروید. راه حل شما برای این باید واضح باشد.

قرار دادن نامناسب حلقه فوم | مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز

فقدان حلقه فوم در دوربین بسیار غیرمعمول است، اما احتمال اینکه حلقه فوم به درستی قرار نگیرد بسیار بیشتر است. هنگامی که حلقه فوم همسطح با برد IR یا پایه لنز قرار نگرفته باشد، تأثیر مشابهی در تغذیه تصویر در نور کم شما ایجاد می کند. شما فقط باید دوربین را باز کنید و مطمئن شوید که این حلقه در موقعیتی است که باید باشد.

فیلم پلاستیکی روی شیشه | مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز

اکثر دوربین‌ها یک لایه محافظ پلاستیکی نازک روی شیشه دوربین دارند. این فیلم بنا به دلایلی روی شیشه است اما پس از اتمام نصب دوربین نباید روی شیشه باقی بماند. هنگامی که از محل قرارگیری دوربین و زاویه دید راضی شدید، پوشش پلاستیکی را بردارید و آن را دور بیندازید.

انسداد روی شیشه | مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز

یکی از دلایل بزرگ قرار گرفتن فیلم پلاستیکی روی شیشه این است که هر چیز دیگری از آن جدا نشود. مواردی مانند کثیفی، گرد و غبار و اثر انگشت روی شیشه شما می‌تواند باعث ایجاد اثری شود که به عنوان تابش نور مادون قرمز شناخته می‌شود. مشابه سایر مشکلاتی که می توانید با آن مواجه شوید، این امر به دلیل بازتاب نور IR از این موانع و برگشت به لنز ایجاد می شود. یک بار دیگر متوجه خواهید شد که نیازهای شما برای مشاهده نور کم در چنین موردی برآورده نخواهد شد. شیشه را کاملا تمیز کنید و هر یک از این موانع را بردارید و مشکل را حل شده در نظر بگیرید.

نور مادون قرمز |مشکلات دوربین امنیتی مادون قرمز

ما به تازگی آن را لمس کردیم، اما می‌خواهیم اکنون آن را کمی گسترده‌تر کنیم. در حالی که تابش نور مادون قرمز مطمئناً می تواند ناشی از زباله های روی شیشه دوربین شما باشد، این امر بسیار رایج است که از راه های دیگر ایجاد شود. برای دوربین های فضای باز، بزرگترین دشمن شما سطوح بازتابنده است. توده‌های آب و سطوح بزرگ‌تر با رنگ‌های روشن شایع‌ترین مقصر هستند. دوربین های داخلی معمولاً تحت تأثیر وسایل یا مبلمان اطراف خود قرار می گیرند. در حالی که ممکن است این اشیاء حتی در میدان دید دوربین نباشند، اجسام می توانند به اندازه کافی نزدیک باشند تا LED های مادون قرمز را منعکس کنند و باعث تابش نور IR شوند. بیش از هر چیز دیگری، تابش نور IR ناشی از نصب نادرست است. نحوه نصب دوربین، خواه روی دیوار باشد یا سقف، باید با دقت انجام شود و قبل از اینکه کار را کامل کنید، هم در روز و هم در شرایط کم نور آزمایش شود.

 

در ویدیوی زیر، پدیده تابش نور IR را نشان می‌دهیم و مراحلی را برای اطمینان از اینکه در هنگام نصب دوربین‌های امنیتی رخ نمی‌دهد، مورد بحث قرار می‌دهیم. قبل از اینکه فرض کنید دوربین امنیتی دید در شب شما نادرست عمل می کند، مهم است که دوربین یا نیمکت را پیش فرض قرار دهید. دوربین را با منبع تغذیه خوب و کابل کوتاه تست کنید تا مطمئن شوید که دوربین به درستی کار می کند.

انعکاس مادون قرمز

مشکل شما ممکن است به دلیل انعکاس IR باشد که به دلایلی که در زیر ذکر شده است رخ می دهد. لطفاً فهرست را به دقت مرور کنید تا دلیل مربوط به وضعیت خود را بیابید.
1) دوربین شما در داخل خانه است که از طریق پنجره نگاه می کند. اگر دوربین را از طریق پنجره نگاه می‌کنید، IR از پنجره باز می‌گردد. دوربین‌های IR را نمی‌توان پشت هیچ شیشه دیگری نصب کرد.
2) برای دوربین‌هایی با پوشش گنبدی شیشه‌ای، باید مطمئن شوید که چراغ‌های LED روی برد IR توسط بدنه دوربین مسدود نمی‌شوند. همه LED های IR باید از طریق گنبد شیشه ای نگاه کنند. اگر دوربین داخل به درستی تنظیم نشده باشد، نور مادون قرمز به داخل دوربین می‌تابد و به حسگر تصویر برخورد می‌کند.
3) مطمئن شوید که پوشش پلاستیکی بیرون گنبد شیشه‌ای را برداشته‌اید.
4) درست کنید. مطمئن شوید که گنبد شیشه ای تمیز است. آن را فقط با یک پارچه میکروفیبر مرطوب یا تمیز کننده شیشه جلو تمیز کنید. از هیچ ماده شیمیایی دیگری روی شیشه استفاده نکنید.
5) دوربین را طوری نصب کرده اید که به دیوار، سقف یا بین دو دیوار بسته شود. در این حالت led های IR دوربین مسدود شده و باعث انعکاس IR می شوند.

ir_reflection.700

انسداد مادون قرمز

وقتی یک شی خیلی نزدیک به دوربین مداربسته مادون قرمز دارید، باعث می شود آن شیء بیش از حد در معرض نور IR که از آن می تابد. برای جبران، دوربین به طور خودکار نوردهی بیش از حد را با کم‌نور کردن تصویر جبران می‌کند. این شدت IR دوربین را کاهش می دهد و از این رو IR دوربین را مسدود می کند. در زیر نمونه ای از محافظ آب در بالای دوربین گلوله وجود دارد که مانعی را ایجاد می کند که توسط LED های IR دوربین روشن می شود و دوربین به طور خودکار نوردهی را برای مقابله با آن تنظیم می کند و در این فرآیند باعث می شود اشیاء دورتر ظاهر شوند. تیره تر چنین وضعیتی نیاز به حذف انسداد از میدان دید دوربین دارد.

ir obstruction

برای مطالعه بیشتر برای بهبود پایگاه دانش خود در مورد دوربین های امنیتی، یک نقطه شروع خوب راهنمای خرید دوربین های امنیتی برای عیب‌یابی عملکرد دوربین‌های امنیتی‌تان، پایگاه دانش راهنمایی دوربین‌های امنیتی ما را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =